verrassende mailtjes schrijven

Hoe schrijf je verrassende mailtjes die mensen wel moeten openen?

Dit blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.

Hoe schrijf je verrassende mailtjes?

Hoe schrijf je verrassende mailtjes en waarom is dit belangrijk? 

Ik weet nog goed dat ik het boek van Aartjan van Erkel doornam. 

Hoe word je de nummer 1 in je branche. 

De titel pakte mijn aandacht maar ik weet ook dat Aartjan van Erkel een hele grappige manier van schrijven heeft. 

Het boek was dus enorm leuk om te lezen. 

Er vielen me een aantal dingen op die ik meenam. 

Ik wist meteen dat ik hier iets mee moest doen. 

Dit moet jij ook. 

Laat ik er meer over vertellen. 

verrassende mailtjes schrijven

Waarom wil je mailtjes schrijven als blogger?

Je bent met je blog begonnen omdat je een passie hebt voor je onderwerp. 

Je hebt een verhaal te vertellen met de wereld. 

Het is je droom om mensen te helpen. 

Maar het is dan wel leuk als de lezers die op je blog terecht komen ook een volgende stap nemen. 

Je cursus kopen is een voorbeeld van een volgende stap. 

Merk je dat niemand je cursus koopt? 

Dan heb je een sales funnel nodig. 

Je moet met je lezers in contact blijven door mailtjes te schrijven. 

Hoe verzamel je email adressen

Nu ben je als blogger al enorm goed bezig met het schrijven van content.

Schrijven vind je leuk. 

Een blog schrijven gaat je dan ook gemakkelijk af. 

Het is dan ook een simpele stap om voortaan ook mailtjes te schrijven. 

Maar je vraagt je vast af hoe je dan die e- mailadressen verzamelt? 

Dit doe je heel makkelijk door iets gratis weg te geven in ruil voor een email adres. 

Je blog is een eerste stap

De doelgroep die wil bereiken komt vanzelf op je website terecht. 

Dit doen ze doordat ze op zoek zijn naar informatie en je ontdekken. 

Je blog is dan ook niet meer en minder dan een eerste ontmoeting. 

Je blog is een eerste kennismaking. 

Maar als je niets doet blijft het daar bij. 

Dan komt er nooit meer een volgende ontmoeting. 

Daarom moet je ervoor zorgen dat je het met elk blog mogelijk maakt dat iemand zijn email adres achterlaat. 

Ik doe dit zelf door onderaan mijn blogs een call to action box te plaatsen. 

Dit maakt het eenvoudig voor de lezer om een volgende stap te nemen. 

In contact blijven met je lezers

Ik heb al eerder verteld dat het belangrijk is om in contact te blijven met je lezer. 

Je lezers heeft namelijk een aantal contactmomenten nodig voordat hij een aankoop bij je doet. 

Nu begrijp je ook dat je lezer niet meteen een aankoop doet na het lezen van één blog. 

Hij weet dan nog niet wie je bent en of hij je kan vertrouwen. 

Daarom is het belangrijk dat je meerdere waardevolle mailtjes stuurt. 

Dan bouw je een band op met elkaar. 

Hoe zorg je voor een verrassingseffect

Nu je er klaar voor bent om mailtjes te schrijven is het nodig dat je het anders aanpakt dan de rest. 

In het boek van Aartjan van Erkel werd het me heel duidelijk hoe belangrijk het is om het anders te doen. 

Als je wil opvallen en de nummer 1 wil zijn in je niche moet je andere mailtjes schrijven. 

Dan doe je een andere soort marketing dan de rest. 

Je schrijft geen mailtje met 5 tips voor je volgende vakantie. 

Je deelt een verhaal over de horror vakantie die je 30 jaar geleden hebt gehad met een les waar je nu allemaal op let als je een vakantie boekt. 

Waarom doe je dit? 

Dit verhaal is uniek en niemand anders heeft dit meegemaakt.

Niemand anders schrijft deze mail op dezelfde manier. 

Daarnaast is het ook een kijkje in je dagelijkse leven. 

Wie jij bent en hoe je omgaat met tegenslagen en fijne dingen van het leven. 

Het zorgt ervoor dat mensen zich verbonden met je voelen.

Dat is wat je wil bereiken. 

Zo ga je verrassende mailtjes schrijven

Als je verrassende mailtjes wil schrijven neem je een deel van je persoonlijke leven mee in je marketing. 

Je schrijft over de grappige dingen die je meemaakt.

Je deelt verhalen over tegenslagen die je hebt meegemaakt en hoe je hiermee omgaat. 

In elke mail maak je wel altijd een bruggetje naar wat je doet. 

Naar wie je helpt en hoe je die persoon helpt. 

Daar zit de kracht van deze mailtjes.

Deze mailtjes worden dan niet alleen geopend maar leveren ook wat op.

Het grote voordeel van deze mailtjes

Het grote voordeel van het delen van deze mailtjes is dat ze zo bijzonder zijn. 

Je laat zien wie je bent, je bent uniek. 

Het valt op als je het anders doet dan de rest. 

Een ander voordeel is dat je door de spamfilter heen gaat als je unieke mail onderwerpen gebruikt.

Waarom elke bloggers verrassende mailtjes moet leren schrijven

Als je het anders wil doen dan andere bloggers is het slim om eens na te denken over hoe jij van je lezers klanten maakt. 

Je blog hoort een middel te zijn om emailadressen te verzamelen. 

Doe je dit op de juiste manier en schrijf je verrassende mailtjes dan heb je een hele goede strategie opgezet voor je bedrijf.

Wil jij verrassende mailtjes leren schrijven?

Zodat je lezers overgaan tot het lezen van je mailtjes.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten