werken aan je onilne zichtbaarheid

Het vergroten van je online zichtbaarheid als bedrijf

Het vergroten van je online zichtbaarheid

Een belangrijk onderdeel van je marketing is het vergroten van je online zichtbaarheid. Dit is heel belangrijk om onder de aandacht te komen bij je doelgroep en nieuwe klanten te krijgen. 

Een fysieke winkel heeft het tegenwoordig steeds moeilijker om te concurreren met de vele webshops. Als eigenaar van een webshop is het dan ook essentieel dat je werkt aan je marketing.

Online marketing is essentieel omdat we allemaal zo veel tijd doorbrengen met
ons mobiele telefoon. We zoeken elke dag van alles op via Google en kunnen niet meer zonder mobiel. 

Dag en nacht zijn we bezig met het laatste nieuws en scrollen we op sociale media. Als eigenaar van een webshop wil je hier natuurlijk slim op inspelen.

Online zichtbaarheid

Voor een goedlopende webshop is het nodig om op te vallen en onder de aandacht te blijven van je ideale klanten. Het is nodig om bewustzijn te creëren en te laten zien dat je er bent. 

Door continu je boodschap te delen op verschillende kanalen zorg je voor een constante stroom van bezoekers. Het is tegenwoordig niet voldoende om een advertentie in de lokale krant te plaatsen. 

Het is veel beter en werkt ook sneller om gebruik te maken van verschillende online kanalen. Juist door het enorme bereik kan je hier in contact komen met je klanten.

onlne zichtbaarheid vergroten van je webshop

Kies een aantal kanalen

Maak het zo makkelijk mogelijk voor jezelf en bepaal eerst de doelgroep waar jij je op richt. De ideale klant is waarschijnlijk op een of enkele kanalen actief.

Het werkt altijd beter als jij je aandacht maar op één of enkele kanalen richt. Het is niet prettig om verschillende kanalen te gebruiken waar je nog niet goed mee kan omgaan.

Mijn favoriete kanaal is Pinterest. Ik weet hoe het kanaal werkt en dit levert mij mooie resultaten op. Wil jij dit kanaal ook inzetten? Maar heb je nog geen idee hoe je dit kan doen? Dan help ik graag verder. 

Content delen

Heb je een kanaal bepaald waar je gebruik van gaat maken? Dan is het nodig dat je hier elke week content op gaat delen.

Met content bedoelen we dan teksten, verhalen, filmpjes of afbeeldingen. 
Dit doe je in eerste instantie niet om meer te verkopen maar om kennis te maken met je doelgroep.

Het gaat erom dat je een bekende naam krijgt onder je ideale klanten.
 Een mooie manier om dit te doen is iets gratis weg te geven en dit te delen. 

online zichtbaarheid vergroten van je winkel

Sociale media strategie

De makkelijkste manier om een sociale mediastrategie op te bouwen is gebruik te maken van een aantal thema’s. Pak pen en papier en schrijf een aantal thema’s op die centraal staan in je bedrijf.

Voorbeelden van thema’s

  • Ondernemen
  • Moeder zijn
  • Online
    marketing
  • Bloggen
  • Schrijven
  • Timemanagement
  • Persoonlijke dilemma’s
  • Ontwikkelingen in je werk

Als je een aantal thema’s hebt bedacht ga je hier onderwerpen voor verzinnen. Wat voor vragen of problemen hebben je klanten, waar lopen ze tegenaan?

Geef hier vervolgens antwoord op door een video op te nemen of er een stuk over te schrijven.

Vergeet ook niet dat als je blogs schrijft je hier je hele marketing omheen kan bouwen. Dat is de makkelijkste manier om online zichtbaar te worden.
Wil jij je omzet verdubbelen met sociale media zonder advertenties te gebruiken?

Planning maken

Niets is zo vervelend als rusteloos rondlopen. Als je er niet over nadenkt wat voor berichten je gaat delen op sociale media zal het je meer tijd in beslag nemen dan de bedoeling is.

Dat wil je voorkomen. Maak daarom een keer per week of een keer per maand tijd vrij om je berichten in te plannen.

Door de bovenstaande thema’s maak je het makkelijk voor jezelf om altijd nieuwe berichten te bedenken.

Dit is prettig omdat je volgers je berichten hierdoor gaan herkennen. Voor jezelf is het prettig dat je sociale media als iets waardevols gaat zien om bekend te worden onder je doelgroep.

vergroot die online zichtbaarheid in een paar stappen

Email lijst opbouwen

Een bekende marketing uitspraak is: the money is in the list. Doordat ik veel heb geleerd van Amerikaanse bloggers ben ik een groot voorstander van een maillijst.

Dat hoeft niet meteen te betekenen dat je in elk mailtje gaat verkopen. Maak je lezers ervan bewust dat er nieuw blog online staat, deel een waardevolle tip en informeer over een nieuwe workshop of ander product.

Blijf onder de aandacht van je lezers zodat hier klanten uit gaan voortkomen. Geef het wat tijd, de meeste mensen kopen niet meteen maar moeten je eerst wat beter leren kennen.

Bloggen

Zichtbaar worden doe je door gebruik te maken van een blog. Ga op zoek naar de juiste zoekwoorden en schrijf relevante blogs over deze onderwerpen.

Doordat je elke week iets nieuws plaats op je website gaat Google een verband zien tussen je blogs.

Het zal steeds duidelijker worden voor Google en je bezoekers waar jij precies de expert in bent. Misschien krijg je geen energie van het schrijven van blogs, kies er dan voor om dit uit te besteden.

Werk aan je online zichtbaarheid

Om van je bedrijf een groot succes te maken is het nodig dat je gebruik maakt van marketing. Marketing is nodig om onder de aandacht te komen van je doelgroep.

Daarnaast is het nodig om bezoekers te krijgen naar je website. Door ervoor te zorgen dat er meer bezoekers op je website terecht komen vergroot je de kans dat je nieuwe klanten krijgt.

Het vergroten van je online zichtbaarheid en de juiste marketing gaan daarmee hand in hand. Kies ervoor om blogs  te schrijven en maak hier het belangrijkste onderdeel van je marketing van. 

Vanuit je blogs schrijf je dan weer berichten voor verschillende sociale kanalen waarop je doelgroep actief is.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *