Dit blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.
Tips om je lezers te overtuigen met je call to action
Wil je een aantal tips doornemen om je lezers te overtuigen met je call to action?
Het is natuurlijk hartstikke leuk om blogs te schrijven.
Je bent er super trots op wat je al hebt opgebouwd.
Die bezoekers komen elke maand weer terug om meer van je te lezen.
Maar is dat alles?
Lezen je lezers alleen maar je blogs of nemen ze ook een volgende stap?
Daar komt de functie van de call to action om de hoek geslopen.

Wat is een call to action
Misschien denk je nu, wat is een call to action?
Een call to action is een manier om je lezers iets te laten doen.
Het doel van een call to action is dat je lezer een volgende stap neemt.
Dit kan zijn dat je lezers een gratis e-book aanvraagt en zijn emailadres achterlaat.
Het kan ook zijn dat hij een aankoop doet via je website.
Waarom schrijf jij je blog?
Voordat je een blog schrijft moet je altijd nadenken over het doel van je blog.
Ik weet dat je waarde wil delen en je lezers wil helpen.
Maar dat mag niet de enige reden zijn waarom je een blog schrijft.
Een blog heeft namelijk altijd een doel.
Het helpt je om je SEO te verbeteren zodat je meer bezoekers krijgt.
Een blog helpt je om meer mensen te verzamelen op je email lijst of het heeft als doel om meer klanten te krijgen.
Voordat je gaat schrijven moet je dus al nadenken over het doel van je blog.
Wat wil je dat je lezers doen?
Als je een doel hebt bepaald voor je blog is het tijd om na te denken over je call to action.
Wat wil je dat je lezers doen nadat ze je blog hebben gelezen?
Dit bepaalt namelijk hoe jij je call to action vormgeeft.
Mijn beste tips voor een goede call to action
Neem hieronder mijn beste tips door om een goede call to action te gebruiken voor je blog.
Schrijf een korte en bondige CTA
Een call to action is een korte en bondige manier om je lezers wat te laten doen.
Zelf maak ik altijd gebruik van een gekleurd blok met daarin een korte boodschap.
Gebruik maar één of twee zinnen voor je call to action.
Laat je lezer iets doen
In je call to action motiveer je de lezer om in actie te komen.
Je geeft altijd aan wat ze moeten doen.
Dit kan het downloaden van je e-book zijn, het aanvragen van je gratis video cursus of het kopen van je cursus.
Laat het aansluiten op je blog
Het is heel belangrijk dat je call to action aansluit op je blog.
Je beschrijft altijd een probleem dat je oplost.
De call to action moet altijd het probleem en de oplossing samenvatten.
Zo weet de lezer precies wat hij moet doen om dit op te lossen.
Beperk het aantal call to actions
Het is prima om je call to action op meerdere plekken te laten terugkomen maar doe dit niet meer dan drie keer.
Probeer dit ook op verschillende manieren te doen.
Zo kun je gebruik maken van een gekleurd kolom, een afbeelding of een korte tekst.
Maak een opvallende knop
Zelf maak ik altijd gebruik van een opvallende knop om mijn call to action eruit te laten springen.
Ik kies voor een kleur die eruit springt en een duidelijke knop.
Zo weet de lezer dat hij een volgende stap kan nemen door op de knop te drukken.
Speel met meerdere call to actions
Als je goede resultaten uit je call to actions wil halen ga je aan de slag met meerdere teksten en afbeeldingen.
Het is heel belangrijk dat je hier mee blijft spelen.
Je lezers laten je namelijk zien welke teksten en afbeeldingen goed werken.
Tips om meer resultaat te halen uit je call to actions
Dit waren mijn beste tips om meer resultaat te halen uit je call to actions.

Wil jij je lezers in vuur en vlam zetten zodat ze wel een aankoop moeten doen?
Ontdek dan nu wat je moet doen om dit voor elkaar te krijgen.