fbpx
online zichtbaar worden

35 manieren om online zichtbaar te worden (niet alleen maar Instagram en Facebook berichten)

Online zichtbaar worden

Als eigenaar van een webshop weet je hoe belangrijk het is om jezelf te laten zien. 

Door online zichtbaar te worden zorg je ervoor dat je bezoekers krijgt naar je website.

Je weet als geen ander dat vreemden niet van je kopen, daarom is het nodig om jezelf te laten zien zowel online als offline. 

Online zichtbaarheid is dan ook een bekende term die je vaak hoort voorbijkomen. 

Het is een van de belangrijkste onderdelen van een goedlopend bedrijf. 

Mensen moeten je leren kennen voordat ze van je kopen. Een vreemde zal nooit van je kopen maar een goede vriend doet dit wel. 

Dit is dan ook de basis van je online marketing. 

Jij moet ervoor zorgen dat mensen je beter leren kennen. Dit kan op zoveel verschillende manieren. 

online zichtbaar worden

Waarom is het nodig om online zichtbaar te worden? 

Misschien vind je het wel prettig om lekker veilig achter je scherm te blijven zitten. Dat begrijp ik al te goed. 

Dat voelt ook lekker comfortabel en je kan een beetje in de anonimiteit van je webshop blijven. 

Het is wel goed om jezelf af te vragen wat je belangrijk vind. 

Een bloeiende webshop met voldoende omzet of een leuke bijbaan waarbij het lastig is om je producten onder de aandacht te brengen. 

Door te werken aan je online zichtbaarheid kies je een van de volgende 35 manieren zodat je op de automatische piloot bezoekers krijgt naar je webshop en hier ook aan verkoopt. 

Omdat elke webshop anders is en elke ondernemer anders in elkaar zit hoef je niet alle manieren op te volgen. Begin er met een of twee en probeer het uit.

De beste manier om ergens goed in te worden is iets te doen wat goed werkt en dat te blijven herhalen. 

Ontdek dus wat goed voor je werkt en doe er meer mee.

online zichtbaar worden

De grootste fout van veel ondernemers

Veel ondernemers doen echter een ding fout. Ik heb me er helaas ook schuldig aan gemaakt. 

We willen namelijk allemaal graag meer bezoekers en een bloeiend bedrijf. 

Daarom denken we dat we gebruik moeten maken van alle sociale media, en overal te zien moeten zijn. 

Dat is super moeilijk, frustrerend en tijdrovend. Het is veel beter om je te richten op een of twee platformen. 

Als je dit doorhebt en het werkt super goed voor je dan probeer je pas wat anders. 

Stop nooit met de dingen die goed voor je werken, dat is pas echt zonde. 

Ben je klaar om aan je online zichtbaarheid te werken? 

Hier komen 35 manieren die jij kan inzetten. 

De juiste boodschap

Deel altijd een consistente boodschap waarin je laat zien wie je bent en waar je voor staat.

Door online zichtbaar te worden kom je in contact met je potentiele klanten. 

Het draait namelijk allemaal om de eerste kennismaking. 

Als je dit op een positieve manier inzet zorg je ervoor dat die bezoekers je vaste bloglezers worden. 

Deze bezoekers schrijven zich dan in voor je maillijst en terugkomen om je laatste blog te lezen.

Bouw een loyale groep op die het interessant vind wat je doet en hier graag meer over willen lezen of willen horen. 

Dat is de makkelijkste manier om een bloeiend bedrijf op te zetten. 

35 manieren om op te vallen en zichtbaar te worden

  1. Probeer eens een gastblog te schrijven op een website die bekend is in je branche. Mail de eigenaar en schrijf een goede pitch. 
  2. Neem contact op met iemand met een podcast en vraag of je eens mag deelnemen in een aflevering.
  3. Maak elke week een eigen podcast waarin je tips, inspiratie en interviews deelt met grote spelers in je branche.
  4. Meld je aan als spreker voor een online evenement.
  5. Spreek op een evenement voor ondernemers.
  6. Schrijf een waardevol artikel en stuur dit naar een krant uit je regio, de meeste kranten zijn gek op dit soort interessante stukken. 
  7. Schrijf een waardevol blog met de juiste zoekwoorden waar je klanten al naar op zoek zijn.
  8. Maak van je blog een aantal afbeeldingen en deel dit op Pinterest.
  9. Maak van je blog een video en deel dit op YouTube.
  10. Deel een video van een collega en geef hier je mening over.
  11. Deel een artikel uit de krant en geef hier je mening over.
  12. Neem deel aan Facebook groepen en geef antwoord op vragen van anderen.
  13. Maak advertenties met de juiste zoekwoorden waar je klanten al gebruik van maken.
  14. Deel je blog eens op LinkedIn.
  15. Maak een video van je blog en deel dit op LinkedIn.
  16. Haal een quote uit je blog en deel dit op Twitter.
  17. Deel een waardevolle tip uit je blog en deel dit op Twitter.
  18. Maak afbeeldingen voor je producten en deel dit op Pinterest.
  19. Mail een collega met een soortgelijke website en deel je blog. Hoe tof is het als je collega je blog deelt met zijn netwerk.
  20. Maak het bezoekers zo makkelijk mogelijk om je blogs te delen door sociale deelknoppen toe te voegen aan je website.
  21. Deel een interview met een tevreden klant.
  22. Neem eens een video op met een van je klanten en deel dit op YouTube.
  23. Schrijf een mail naar je maillijst en deel je laatste blog of video. 
  24. Schrijf eens een blog op een grote website als Medium.com
  25. Deel eens een artikel op LinkedIn.
  26. Deel verhalen als story op Instagram.
  27. Laat op Facebook zien wat je aan het doen bent voor je bedrijf.
  28. Schrijf eens een persoonlijk bericht op Twitter waarom jij je bedrijf bent begonnen.
  29. Reageer eens een week op vijf andere accounts op Instagram of Facebook.
  30. Geef een webinar over een interessant onderwerp voor je doelgroep.
  31. Doe eens een challenge waarbij je mensen iets nieuws leert.
  32. Laat eens zien hoe jij je producten maakt.
  33. Komt de nieuwe collectie online, maak dan een unboxing video.
  34. Schrijf eens een bericht over de vele voordelen van je producten.
  35. Laat zien dat jij je eigen producten gebruikt.

 

Laat een reactie achter