long tail seo

Long tail SEO: Wat is dit precies en hoe gebruik je het voor je website?

Deze blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.

Long tail SEO

Heb je wel eens gehoord van long tail SEO maar heb je geen idee wat hiermee wordt bedoeld? Dan zal ik je er in dit artikel meer over vertellen zodat je begrijpt waarom dit belangrijk is voor de SEO positie van je website.

SEO staat ook wel voor zoekmachine optimalisatie. Als jij een goede SEO waarde behaald met je website waardeert Google je website en zal je hoger in de zoekresultaten terecht komen.

Hoger komen in Google betekent dan ook meer gratis bezoekers uit Google.

long tail seo

Hoe verbeter je de SEO score?

Nu wil elke ondernemer zoveel mogelijk gratis bezoekers krijgen uit Google. Stel je voor dat je alleen maar bezoekers krijgt door advertenties, dan is het natuurlijk veel goedkoper om minder uit te geven aan advertenties, en gratis bezoekers te krijgen uit de zoekmachines.

Om een hoge SEO score te behalen zijn drie onderdelen van je website belangrijk. Dat zijn autoriteit, techniek en content.

Je website moet de bezoeker voorzien van juiste relevante informatie waar de bezoeker naar op zoek is.

Daarnaast moet je een autoriteit opbouwen op het internet en is het essentieel dat je website snel laadt en goed te gebruiken is voor de bezoeker.

Zijn deze drie onderdelen op orde dan gaat Google je website aanbevelen. 

SEO verbeteren door de volgende dingen

Het is altijd belangrijk dat je blijft werken aan je website om deze veilig te houden en goed te laten functioneren.

Stap in de schoenen van je bezoeker en blijf je website altijd kritisch bekijken om de beste ervaring te bieden aan de bezoeker. 

Schrijf altijd goede content die interessant en boeiend is voor de bezoeker. De makkelijkste manier om hiermee aan de slag te gaan is door het schrijven van blogs.

Blogs schrijf je niet zomaar daar zit een strategie achter. Voordat je een blog schrijft doe je een zoekwoordonderzoek.

Jij schrijft alleen maar over onderwerpen die relevant zijn in je branche en waar je klanten al naar op zoek zijn. Long tail SEO is hierbij essentieel. Jij wil gevonden worden in het spinnenweb van vele websites. 

long tail seo

Hoe gaat Long tail SEO je verder helpen?

Long tail SEO gaat je helpen om zichtbaar te worden tussen de vele websites. Gebruik hele specifieke zoekwoorden waar elke maand veel op wordt gezocht, maar waar weinig concurrentie op zit. 

Met Long tail SEO bedoelen we dan geen breed zoekwoord als afvallen maar een zoekwoord als afvallen met diabetes type 1. 

Neem altijd een brede zoekterm omdat je de kans enorm vergroot om hoog te eindigen in de zoekmachine. Een laatste onderdeel is de autoriteit.

Het kost tijd en veel werk om je autoriteit te vergroten. Wat je zelf kan doen is interne linkjes toevoegen aan je website.

Zo laat je meerdere blogs weer naar elkaar doorlinken en zorg je ervoor dat er een verband ontstaat tussen de verschillende content die je deelt. 

De autoriteit van een website als Telegraaf.nl is veel hoger dan de autoriteit van mijn eigen website.

Een handig trucje om hier snel mee te stijgen is gastblogs te schrijven op sites met een hoge domeinwaarde. Zo heb ik bijvoorbeeld een blog geschreven voor Frankwatching. 

Waarom zijn zoekwoorden zo belangrijk?

Om te winnen op SEO gebied is het nodig om de juiste zoekwoorden te gebruiken. Google gebruik je waarschijnlijk elke dag wel een paar keer.

Het is een zoekmachine en je gebruikt het om te kijken welke nieuwe series op Netflix komen of om andere dingen op te zoeken. 

Dat weet je natuurlijk wel maar heb je er al eens bij stilgestaan dat je klanten dit ook doen. Je klanten zoeken in Google op dingen die belangrijk zijn voor ze.

Dit kan zijn het oplossen van een probleem zoals eczeem op de huid of het krijgen van klanten door te bloggen. 

Doordat jij de juiste zoekwoorden gebruikt weet je zeker dat je klanten op zoek zijn naar je informatie. Zorg ervoor dat het altijd informatief is en boeiend is voor je lezer.

Schrijf geen saaie en langdradige teksten maar probeer er een stukje persoonlijkheid in terug te brengen.

Wissel de teksten altijd af met relevante afbeeldingen, infographics, quotes of afbeeldingen die de tekst goed ondersteunen. 

long tail seo

Lange termijn strategie

Nu ben je misschien razend enthousiast over het krijgen van gratis bezoekers uit Google. Dat begrijp ik maar al te goed, dit is de makkelijkste manier om je bedrijf te laten groeien en op de automatische piloot nieuwe klanten te krijgen. 

Voordat je juichend al je advertenties stopzet is het goed om erbij stil te staan dat het tijd kost om de SEO van je website te verbeteren.

Stap voor stap zal je steeds meer content toevoegen met de juiste zoekwoorden, dit zal Google indexeren en zo zal je steeds hoger eindigen in de zoekmachines. 

Sta er wel bij stil dat het niet in een dag gebeurt, dit kost een paar maanden en mogelijk zelf een jaar.

Dit betekent niet dat je niet al je tijd en energie in SEO moet stoppen, het is een lange termijn strategie die je juist veel oplevert. 

Met de juiste strategie

Werken aan je SEO is een lange termijn strategie die je ontzettend veel oplevert. Niet alleen krijg je een constante stroom van gratis bezoekers uit Google, je krijgt ook nog eens op de automatische piloot nieuwe leads binnen en verkoopt je producten dag en nacht. 

Het begint allemaal met Long tail SEO. Ga op zoek naar de juiste zoekwoorden, kies niet voor 1 zoekterm want dit is mogelijk veel te breed.

Kies voor meerdere zoektermen omdat hier elke maand minder op wordt gezocht en je het makkelijker kan winnen van andere concurrenten. 

SEO is een lange termijn strategie waar je veel tijd en energie in steekt. Dit is echt de moeite waard als je de kosten van je onderneming zo laag mogelijk wil houden. 

Met de juiste content, techniek en autoriteit ga jij winnen op het internet. Wat ga jij vandaag doen om aan je SEO te werken? 

Verdien geld met je blog!

Door mijn eigen blog ervaring heb ik een strategie ontdekt waarbij ik in slechts 1,5 jaar tijd 20.000 bezoekers kreeg naar mijn blog.

Dat heeft mij enorm geholpen om mijn omzet te verdubbelen.

Om je te helpen dit ook te doen heb ik de training blog like a boss gemaakt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten