fbpx
webshop voorbereiden voor feestdagen

Hoe zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden?

Hoe zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden?

Als je elke week tijd vrij maakt om blogs te schrijven is het natuurlijk belangrijk dat je perfecte doelgroep dit ook leest. En hoe zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden?
De mensen die je wilt bereiken, je potentiële klanten die wil je natuurlijk terugzien op je website.

Maar misschien heb je wel geen idee hoe je dit precies doet.

Veel ondernemers weten niet goed wat ze moeten doen met een geschreven blog.

Waarom niemand je blog leest

Je stopt al je creativiteit in het schrijven van je teksten en bent hartstikke blij als je dan eindelijk een tekst hebt geschreven.

Je vindt het misschien niet eens leuk, je moet je er echt toe aanzetten om deze blogs te schrijven.

Het is een van de taken die op je lijstje staan. Dit is een van de taken die hier lang op blijft staat, je schuift het maar voor je uit.

Het is elke keer weer een teleurstelling als je al die tijd en energie steekt in het schrijven van je teksten en niemand deze vervolgens leest. Waar doe je dan je best voor?

Lees hier 4 tips voor meer bezoekers op je website

Waarom schrijf je een blog?

Voordat je een blog schrijft is het goed om hier even over na te denken. Voor wie schrijf je, wie is je doelgroep.

Hoe praat je doelgroep en schrijf je op dezelfde manier? Voelt je doelgroep zich aangesproken door je teksten?

Vraag je huidige klanten eens eerlijk wat ze van je blogs vinden? Vinden je klanten je blogs inspirerend, geef je voorbeelden waarin zij zich herkennen of is de tekst misschien te langdradig en bevat het veel vakjargon.

Door het eerlijk na te vragen kom je er meteen achter wat je kan verbeteren.

Daarnaast is het altijd handig om in te spelen op de problemen van je doelgroep.

Waar lopen ze tegenaan, waar liggen ze van wakker? Heb je al een aantal ideeën gebruik het dan in je blogs.

Heb je nog geen idee dan is het tijd om ernaar te vragen of op zoek te gaan naar voorbeelden van de praktijk.

Door de problemen terug te laten komen in je teksten voelt je doelgroep zich begrepen.

Dit creëert een band. Je lezer krijgt het gevoel dat je begrijpt waar ze tegenaan lopen. Want dat doe je toch?

hoe zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden

Een probleem schept een band

Voor veel ondernemers is het heel frustrerend om teksten te schrijven die niemand leest. 

Je stopt je energie en tijd in het schrijven van een geweldige tekst maar vervolgens leest niemand je blog.

Dat is teleurstellend en zonde van je tijd. Kennis delen is hartstikke waardevol natuurlijk, je laat zien waar je verstand van hebt.

Maar als je echt opvallende blogs wilt schrijven dan probeer je een probleem op te lossen.

Misschien beantwoord je een veel gestelde vraag van je doelgroep of probeer je een klein probleem met een goede tip op te lossen.

Bloggen is altijd het weggeven van gratis advies en kennis.

Als je dit op een manier doet die je doelgroep interessant en waardevol vindt zorg je ervoor dat ze later weer bij je terugkomen.

Daar schrijf je de blogs toch voor? Bloggen is een lange termijn strategie maar door veel ondernemers nog niet goed ingezet.

Als je er een strategisch marketingmiddel van wilt maken maak je gebruik van de juiste zoekwoorden.

Met een juist plan zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden. 

Door gebruik te maken van een platform om je blogs te delen zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden.

Een van mijn specialiteiten is Pinterest. Hierover schreef ik een blog voor Frankwatching en schreef ik een hoofdstuk in het boek hoe schrijf je zakelijke blogs.

 

Samen zorgen we ervoor dat jij meer bezoekers krijgt en je omzet vergroot.

Download het e-boek gratis

* indicates required

Vink onderstaande vakje aan om de blogtips te ontvangen.

Je kan je op elk moment weer uitschrijven als je niets meer wil ontvangen.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

Winstgevende webshop formule

Laat een reactie achter