Dit blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.
Hoe zorg je ervoor dat je blogs gelezen worden?
Hoe zorg je er nu voor dat je blogs gelezen worden?
Als je elke week tijd vrij maakt om blogs te schrijven is het natuurlijk super belangrijk dat je perfecte doelgroep bereikt.
Je wil er wel voor zorgen dat je doelgroep je blogs leest.
Maar hoe zorg je hier dan voor?
De mensen die je wilt bereiken, je potentiële klanten wil je natuurlijk wel terugzien op je website.
Maar misschien heb je wel geen idee hoe je dit precies doet.
Nadat je een blog hebt geschreven
Veel ondernemers weten niet goed wat ze moeten doen als ze een blog hebben geschreven.
Want dan ben je nog niet klaar!
Ik weet dat je al je creativiteit in het schrijven van je teksten stopt.
Je leunt achterover als je blog online staat omdat je denkt dat je dan klaar bent.
Maar het is wel de bedoeling dat jij je blog wat liefde geeft.
Je wil wel bekend worden onder je doelgroep.
Daarom is het wel nodig dat jij je blog gaat delen.
Ik zal je er straks alles over vertellen.
Lees hier 4 tips voor meer bezoekers op je website
Waarom schrijf je een blog?
Laten we even beginnen bij het begin.
Voordat je een blog schrijft is het goed om na te denken over waarom je een blog schrijft.
Voor wie schrijf je, wie is je doelgroep?
Hoe praat je doelgroep en schrijf je op dezelfde manier?
Voelt je doelgroep zich aangesproken door je teksten?
Vraag je huidige klanten eens eerlijk wat ze van je blogs vinden.
Vinden je klanten je blogs inspirerend, geef je voorbeelden waarin zij zich herkennen of is de tekst misschien te langdradig en bevat het veel vakjargon.
Door het eerlijk na te vragen kom je er meteen achter wat je kan verbeteren.
Daarnaast is het altijd handig om in te spelen op de problemen van je doelgroep.
Waar lopen ze tegenaan, waar liggen ze van wakker?
Heb je al een aantal ideeën gebruik het dan in je blogs.
Heb je nog geen idee dan is het tijd om ernaar te vragen of op zoek te gaan naar voorbeelden van de praktijk.
Door de problemen terug te laten komen in je teksten voelt je doelgroep zich begrepen.
Dit creëert een band.
Je lezer krijgt het gevoel dat je begrijpt waar ze tegenaan lopen. Want dat doe je toch?
Een probleem schept een band
Voor veel ondernemers is het heel frustrerend om teksten te schrijven die niemand leest.
Je stopt je energie en tijd in het schrijven van een geweldige tekst maar vervolgens leest niemand je blog.
Dat is teleurstellend en zonde van je tijd.
Kennis delen is hartstikke waardevol natuurlijk, je laat zien waar je verstand van hebt.
Maar als je echt opvallende blogs wilt schrijven dan probeer je een probleem op te lossen.
Misschien beantwoord je een veel gestelde vraag van je doelgroep of probeer je een klein probleem met een goede tip op te lossen.
Zie bloggen dan ook altijd als het geven van gratis advies of kennis.
Als je dit op een interessante en waardevolle manier doet maak je indruk op je doelgroep.
Dat is het doel van je blogs!
Een lange termijn strategie
Bloggen is een lange termijn strategie maar dit wordt door veel ondernemers nog niet goed ingezet.
Als je zeker wil weten dat je doelgroep je ontdekt in Google moet je gebruik maken van zoekwoorden.
De woorden die je doelgroep invult in Google.
Daar waar zijn naar zoeken wil jij over schrijven.
Jij wil naar boven komen als zij op zoek zijn naar informatie.
Op deze manier krijg je gratis bezoekers uit Google.
Maar dat kan wel een paar maanden tot een half jaar duren.
Wil je sneller bezoekers krijgen?
Dan is het slim om na te denken over hoe jij je blog wil delen.
Een van de eerste dingen die ik zelf deed was beginnen met een maillijst.
Ik gaf iets gratis weg in ruil voor een email adres.
Elke keer als ik een blog schreef stuurde ik een mailtje naar mijn lijst.
Zo bleven mijn fans op de hoogte van de nieuwste blogs.
Maar dat is niet alles wat ik deed.
Ik wist dat ik meer mensen moest bereiken.
Daarom koos ik ervoor om actief te zijn op Pinterest.
Ik deelde voor elk blog 5 nieuwe pins en bleef actief op dit platform.
Dit is een van de manieren waardoor ik meer dan 20.000 bezoekers per maand kreeg naar mijn eerste blog.
Kies dus een platform waarop jij je blog wil delen en blijf dit consequent doen.

Wil jij dat je blogs gelezen worden?
En je elke maand wat opleveren?