hoe overtuig je iemand

Hoe overtuig je iemand om een aankoop te doen met je blog? 

Dit blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.

Hoe overtuig je iemand met je blog?

Hoe overtuig je iemand met je blog?

Ik weet zeker dat je het leuk vindt om aan je blog te werken.

Het geeft je heel veel energie om je verhaal op papier te zetten. 

Je weet dat je mensen helpt en dat voelt goed. 

Maar je hebt grote dromen. 

Je wil een digital nomad leven ervaren. 

Daarom moet je blog wel wat opleveren. 

Jij wil geld verdienen met je blog. 

Zodat je meer mensen kunt helpen en zelf een vrij leven kunt opbouwen voor jezelf. 

Maar hoe overtuig je iemand om een aankoop te doen?

Daar ga ik je nu alles over vertellen. 

hoe overtuig je iemand met je blog om een aankoop te doen

Wil je van je blog een succes maken?

Er zijn twee soorten bloggers. 

De hobby blogger die met plezier zijn verhaal deelt maar er nooit een euro mee wil verdienen. 

De tweede blogger is een professionele blogger die impact wil maken, mensen wil helpen en daar zijn inkomen mee wil verdienen. 

Ben jij blogger nummer twee? 

Dan heb je een plan nodig om de juiste lezers te bereiken en die lezers in actie te zetten. 

Na het lezen van je blog wil je natuurlijk wel dat je lezers een aankoop doen. 

Met je blog geld verdienen

Elke professionele blogger wil geld verdienen met zijn blog. 

Maar hoe doe je dat dan? 

Er zijn verschillende manieren om dit te doen. 

De manier die ik het fijnst vind is het verkopen van digitale producten met je blog. 

Denk dan aan producten als een e-book of een online cursus. 

Dit soort dingen kun je continu verkopen aan je lezers. 

Je maakt het één keer en blijft het vervolgens verkopen.

Maar dan moet je wel je blogs op een bepaalde manier schrijven dat je lezer een volgende stap neemt. 

Hoe overtuig je iemand om iets te doen

De kracht van een blog is het kennen van je doelgroep. 

Als jij heel goed weet voor wie je blogs schrijft en je precies weet welke problemen je doelgroep heeft heb je goud in je handen. 

Je overtuigt iemand om iets te doen door een paar stappen te volgen. 

Wat is het probleem van je lezer?

Ten eerste is het nodig dat je weet wie je lezer is en welke problemen hij op dit moment ervaart in zijn leven.

Mijn lezers zijn bloggers die de ambitie hebben om van hun blog te leven. 

Ze hebben al van alles gedaan en lopen vast. 

Ze weten niet meer wat ze moeten doen om geld te verdienen met hun blog. 

Elke keer kruip ik in hun huid en schrijf ik voor deze lezers.

Jij moet in de huid kruipen van jouw lezer. 

Laat hem voelen dat dit een probleem is

Niet alleen moet je het probleem van je lezer benoemen in je blogs, je moet het hem echt laten voelen. 

Als mijn lezer niet leert hoe je blogs schrijft die geld opleveren blijft hun blog maar een hobby. 

Ze gaan er nooit van kunnen leven als ze dit probleem niet oplossen. 

Jij moet je lezer laten voelen dat het echt een groot probleem is als hij niets verandert. 

Maak het visueel met een verhaal

Maar hoe doe je dit dan? 

Door verhalen te vertellen. 

Ik ben er een grote voorstander van om je eigen verhalen te delen. 

Zelf ben je ooit een beginner geweest. 

Je moest het ook allemaal ontdekken. 

Je wist niet zo goed welke stappen je moest nemen. 

Daarom heb je fouten gemaakt, je voelde je waarschijnlijk gefrustreerd en onzeker. 

Je lezer voelt zich op dit moment onzeker en gefrustreerd.

Laat je lezer weten dat je weet hoe het voelt om daar te staan. 

Laat hem nadenken 

Als je dit elke keer terugbrengt in je blogs doe je een aantal dingen. 

Je schept een band met je lezer omdat je hem begrijpt. 

Daarnaast zet je hem ook aan het denken. 

Als hij niets verandert komt hij geen stap verder.

Dit moet hij voelen voordat hij iets gaat doen. 

Toch twijfelt je lezer op dit moment nog.

Waarom loopt je lezer nog steeds vast?

Het is super belangrijk dat je verteld wat je zelf allemaal hebt geprobeerd en waarom dat niet heeft geholpen. 

Ik dacht altijd dat als ik elke dag maar een nieuw blog zou schrijven ik vanzelf succes zou hebben. 

Dat werkt dus niet als je geen goede strategie hebt. 

Het maakt je alleen maar moe en uitgeblust. 

Doordat ik dit deel laat ik mijn lezer zien dat dit niet de oplossing is als die strategie niet op orde is. 

Jij moet je lezer ook laten weten dat de oplossing die hij nu voor ogen heeft niet werkt. 

Jij hebt het immers al zonder resultaat geprobeerd. 

Wat is dan wel de beste oplossing

Nu je de lezer heel duidelijk hebt gemaakt dat hij een probleem heeft en hij niet weet hoe hij het moet oplossing is het tijd om een oplossing te delen. 

Jij bent een voorbeeld voor je lezer. 

Ik verdien nu elke maand een passief inkomen met mijn blog. 

Dit is mij gelukt doordat ik op een andere manier mijn blogs ging schrijven. 

Dit is iets wat ik moest leren voordat mijn blog een succes werd. 

Als ik dit deel met mijn lezer is het niet meer dan logisch dat ik aangeef dat ik mijn lezer ook kan helpen met mijn aanbod. 

Je product of dienst moet namelijk altijd een oplossing zijn voor de problemen van je lezer. 

Hoe overtuig je iemand met je blog?

Hoe overtuig je iemand met je blog?

Door te verplaatsen in je lezer en de stappen te volgen die ik met je heb gedeeld in dit artikel.

Heb je nog vragen? Laat ze hieronder achter.

Wil je van je blog een groot succes maken?

Ontdek nu hoe je continu geld verdient met je blog.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten