Gratis SEO tool om je eerste 1000 bezoekers naar je blog te krijgen!

Deze blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.

Gratis SEO tool

Ben je op zoek naar een gratis SEO tool om je blog hoger te krijgen in Google? Als je meer bezoekers krijgt, zien meer ogen je content en is de kans groter dat je hier leads uit haalt en klanten door krijgt.

Ben je klaar om dit stappenplan door te nemen en je eerste 1000 bezoekers te verwelkomen op je blog? Laten we beginnen met het gebruiken van deze simpele tool. Als je er nog nooit van hebt gehoord vertel ik je er graag meer over en laat ik je zien hoe je dit stap voor stap gebruikt.

Deze gratis SEO tool helpt je om over de juiste onderwerpen te schrijven waar je lezers naar zoeken. 

Gratis SEO tool van Neil Patel

Een van de grote namen in de SEO markt is Neil Patel, Neil heeft een eigen blog en het enige waar hij zicht op focust is SEO. Hij zorgt ervoor dat er gratis bezoekers naar zijn website komen doordat hij teksten schrijft met relevante zoektermen.

Als je onderzoekt waar je lezers op zoeken en je schrijft hier goede content over zal je steeds hoger in de zoekmachines komen te staan. De volgende stappen die ik met je ga doornemen kosten tijd maar als je het gaat volgen weet ik zeker dat de resultaten er rooskleurig uit zien. 

Bloggen kost tijd

Bloggen kost tijd en het is een vak waarbij je SEO moet leren. Anders schrijf je over onderwerpen waar je lezers niet naar zoeken. Dat is zonde van je tijd en je energie. Daarom moet je voor elk blog uitzoeken welke zoektermen je moet gebruiken.

Anders ben je niet op een strategische manier aan het bloggen, door tijd te verspillen verlies je weer verkopen. Tijd om er wat aan te doen en op de juiste manier verder te werken aan je blog. 

Doe je zoekwoord onderzoek

Gebruik de gratis tool Ubersugest (deze is ook van Neil Patel) voor je zoekwoord onderzoek en typ hier de naam in van een van je concurrenten. Een blogger of bedrijf wat in dezelfde niche actief is als het onderwerp waar jij over schrijft.

Ben je een mama blogger, zoek dan een andere mama blogger die al hoog in Google staat en veel verkeer heeft. Blog je over marketing zoek een andere grote website om van te leren.

In het voorbeeld hieronder heb ik Frankwatching ingevuld, een grote concurrent in de marketing branche. Nu zie ik een aantal zoekwoorden waarop Frankwatching goed scoort in Google.

Gratis seo tool

Ga altijd op zoek naar een concurrent met minimaal een volume van 1000. Heb je geen concurrenten met een groot maandelijks zoekvolume of weet je niet goed wie je concurrent is? Ga dan even op zoek in Google.

Vul een aantal zoektermen in waar jij op gevonden wil worden en kijk wie er bovenaan in de zoekbalk verschijnt. Dat is de concurrent die je wil onderzoeken. Neem alle zoekwoorden door die een hoog maandelijks zoekvolume bevatten en maak een lijst van relevante zoekwoorden in je branche.

Gebruik alleen maar de zoekwoorden die een moeilijkheidswaarde van 40 of minder hebben. Hoe minder concurrentie er is op een zoekwoord hoe groter de kans is dat je hierop gaat scoren. 

Daarnaast wil je alleen maar zoektermen gebruiken waar meer dan 500 keer per maand op wordt gezocht. Als het volume heel hoog ligt is de kans groot dat je veel bezoekers krijgt als je website hoger in Google komt te staan. 

Bekijk de top pagina’s

Vervolgens klik je op de top pagina’s van je concurrent. Nu krijg je een overzicht van alle pagina’s die het goed doen en waardoor er veel bezoekers naar de website komen. 

Gratis seo tool

Als je nu op bekijk alles klikt krijg je een overzicht van de zoektermen. Voor de pagina over leren programmeren heb ik op alles bekijken geklikt en vervolgens zie ik dan een overzicht van een aantal relevante zoektermen. 

Gratis seo tool

Dit doe je dus voor elke pagina die veel verkeer oplevert. In het voorbeeld hierboven is het zoekvolume lager dan 500 per maand. Het is dan beter om een andere zoekterm uit te kiezen die een volume van minimaal 500 heeft per maand. En een concurrentie van 40 of minder.

Van het voorbeeld hierboven is de concurrentie laag dus is het zeker mogelijk om hierop te scoren. Als je website relevant is voor deze term en de juiste inhoud bevat die past bij dit onderwerp. 

Andere zoektermen

Nu je een idee krijgt van zoektermen die je concurrenten gebruiken is het tijd om een lijst te maken en deze zoekwoorden op te schrijven. Er zijn namelijk nog veel zoektermen die overeenkomen of misschien nog beter zijn dan je al in gedachte had. Daarom gaan we nog verder onderzoek doen. Maak dus een lijst en ga op zoek naar andere zoektermen. 

Gratis seo tool

Een zoekterm kan je natuurlijk maar een keer gebruiken. Maar door een lijst van verschillende zoekwoorden samen te stellen is het mogelijkheid om meerdere blogs te schrijven over hetzelfde onderwerp.

Het grote voordeel daarvan is dat je blogs weer naar elkaar kan door linken en je interne links gaat bouwen. Dat is weer goed voor de structuur van je website.

Zorg er voor dat je aparte artikels maakt per zoekterm, iemand die bijvoorbeeld op zoek is naar ‘het leren programmeren met een app’ is op zoek naar hele andere informatie dan iemand die wil programmeren met een ander programma. 

Gratis SEO tool voor onderwerpen voor je blog

Ubersugest is een gratis SEO tool waar ik enorm fan van ben en er is nog een handig trucje van dit gratis platform. Mocht je nu een zoekterm weten maar geen idee hebben wat voor titel je nu kan bedenken voor je blog klik dan eens op de vragen of vergelijkingen.

Maak vervolgens een lijst van 100 goede zoekwoorden die een maandelijks volume hebben van 500, minimaal 200. Stel je eens voor dat je 100 artikelen schrijft met een hoog zoekvolume dan gaan je bezoekers enorm stijgen.

Natuurlijk gaan niet al deze mensen naar je blog maar 10% is al een verschil van dag en nacht. Probeer voor elk relevant zoekwoord zoveel mogelijk andere zoekwoord ideeën te vinden die je gaat gebruiken. 

Schrijf je content

Met deze gratis SEO tool heb je nu een lijst samengesteld met relevante zoektermen waar mensen op zoeken. Je hebt nu een plan en weet waar je over gaat schrijven. Nu is het tijd om je blogs te schrijven. Heb je hier nog hulp bij nodig neem dan even mijn blog door over schrijftips voor goede blogs.

Gebruik je zoektermen altijd op een natuurlijke manier in je teksten omdat je schrijft voor een lezer, een persoon en niet voor een robot. De lezer moet het niet opvallen welke term je zoekwoord is. Laat het op een prettige manier een aantal keer terugkomen in je tekst, je titel en je tussenkopjes. 

Plaats je zoektermen altijd in de URL van je blog, schrijf een korte URL en gebruik hier alleen je zoekterm. Plaats je zoekterm in de koptekst boven in je tekst en laat het terugkomen in de eerste 100 woorden van de eerste alinea. Vergeet niet om de zoektermen te laten terugkomen in je meta beschrijving. 

Content geschreven en nu?

Deze gratis SEO tool helpt je met het schrijven van goede blogs waarop gezocht wordt. Maar wat doe je nu je blog is geschreven? Om hoog te scoren met je blog moet je ervoor zorgen dat je blogs worden gedeeld en je relevante backlinks opbouwt. Persoonlijk maak ik altijd gebruik van Pinterest.

Door een social share knop te plaatsen op je blog maak je het heel gemakkelijk voor je lezers om je blogs te delen. Wil je weten hoe je dit doet? Lees dan dit blog over je blog delen op social media.

Een tip van Neil Patel is gebruik te maken van social media als Twitter en je zoekterm in te vullen in de zoekbalk.

Vervolgens kijk je wie er ook over dit onderwerp content maken en stuur je een persoonlijk bericht om te vragen of ze je blog willen delen. Dit kan je natuurlijk voor elke sociale media gebruiken.

Als je 30 tot 40 van dit soort berichtjes verstuurd per dag is de kans groot dat anderen het weer voor je delen. Een tactiek die zeker waardevol is om te gebruiken. 

Hoi [naam],

Ik vond je tweet over [voeg de titel in van het artikel dat ze tweeten] super goed omdat ….  

Ik heb een artikel geschreven over eenzelfde onderwerp. 

Dit artikel gaat meer over ….

(Deel de link van je artikel)

Als je het waardevol vindt deel het dan gerust. 

Groeten (naam)

Backlinks

Hoe waardevoller je content is hoe meer mensen het gaan ontdekken. Als blogger wil je lezers verder helpen. Dat doe je vooral door relevante en interessante content te schrijven voor je lezers. Maar dit doe je ook door te linken naar andere interessante waardevolle bronnen.

Gaat deze link naar jouw site dan is dit een backlink. Hoe meer backlinks je verzamelt hoe relevanter je bent in de ogen van Google. Maar hier kan je natuurlijk zelf ook mee aan de slag gaan. Zo kan je de zoektermen zoeken in deze gratis SEO tool en zie je ook welke website het gebruiken.

Klik nu op links en bekijk het artikel over dit onderwerp. Heb jij een blog geschreven wat ook relevant is voor het artikel neem dan contact op met de eigenaar van de website en vraag of ze een link willen plaatsen in het artikel. 

Hoi [naam],

Ik nam je artikel door over ….

Je link door naar (concurrent, naar dit artikel) om je lezers te informeren over (dit onderwerp)

Dit artikel mist wat informatie over …. zodat de lezer niet antwoord krijgt op de volgende vragen: 

1

2

3

Ik heb een artikel geschreven over ….. en vertel de lezers ……..

Als je dit waardevol vindt voel je vrij om door te linken naar mijn website. 

Als ik je ooit ergens mee kan helpen voel je dan vrij om contact met mij op te nemen.

Groeten

Gratis SEO tool om hoger te komen in Google

Meer bezoekers uit Google krijgen gaat niet vanzelf. Maar met deze stappen weet je waar je over gaat schrijven en waarom dit wel werkt. Je hebt een plan en weet precies wat je moet doen om je blog te laten groeien.

Meer bezoekers is meer leads en meer omzet. Het kost tijd en energie maar als je de stappen volgt weet ik zeker dat je blog enorm gaat groeien. 

online cursussen bloggers

Verdien een passief inkomen met je blog.

Wil je ook geld verdienen met je blog?

Door mijn eigen blog ervaring heb ik een strategie ontdekt waarbij ik in slechts 1,5 jaar tijd 20.000 bezoekers kreeg naar mijn blog.

Ik heb een e-boek geschreven om mijn strategie met je te delen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten