blogpost voorbeeld

Op zoek naar een voorbeeld van een goede blogpost?

Deze blog bevat affiliatielinks. Dit betekent dat ik een kleine commissie ontvang als je via een van de links een aankoop doet. Zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt. Lees hier meer over in de affiliate disclaimer.

Ben je op zoek naar een voorbeeld van een goede blogpost?

Wil jij je eigen blog beginnen en ben je op zoek naar een goed voorbeeld van een goede blogpost? Als beginnende blogger is het natuurlijk super spannend.

Vooral als je nog nooit een blog hebt geschreven wil je niet onderuit gaan. En wil je geen seo fouten maken of voor schudt te staan?

Dan kijk je vast even naar een voorbeeld van een goede blogpost. Maak altijd je eigen blogs aan de hand van een aantal stappen die ik zo met je doorneem en maak er je eigen unieke versie van. Dan is het een eitje om je eerste blog te schrijven

blogpost voorbeeld

Wat is een blogpost?

Een blogpost is een geschreven artikel wat je op een website plaats. Als je een schrijver bent die meerdere artikelen schrijft en dit op zijn website publiceert noemen we je een blogger.

Een goede blogpost is dan ook niet anders dan een antwoord op een vraag die iemand stelt in Google. Een goede blogpost is altijd relevant en waardevol voor de lezer.

Stel je voor dat je dit artikel schrijft dan verwacht de lezer een voorbeeld te zien van een goede blogpost.

Geef je geen informatie over het schrijven van een blogpost en plaats je helemaal geen voorbeeld in dit artikel dan is de lezer teleurgesteld. Dat wil je natuurlijk altijd voorkomen. 

Waarom moet je goede blogs schrijven

Als je blogger bent schrijf je wekelijks een nieuw artikel omdat je ervoor wil zorgen dat lezers je website gaan ontdekken. Daarnaast wil je steeds meer gratis bezoekers krijgen uit Google.

Hoe meer waardevolle artikelen jij schrijft waar lezers al naar zoeken in Google hoe groter de kans is dat jij steeds hoger scoort in Google met je blog.

Dit heeft niet alleen maar met het schrijven van goede artikelen te maken maar ook met de techniek van je website en de SEO structuur van je website. 

Waar schrijf je dan over?

Je blog begin je altijd met een bepaald onderwerp. Dat is je hoofdonderwerp. Voor mijn blog is dat bloggen.

Het is dan ook heel logisch dat je constant over dit onderwerp blijft schrijven, wel vanuit een andere invalshoek en steeds beantwoord je weer een andere vraag.

Het is heel belangrijk dat je daarvoor de juiste zoekwoorden gebruikt. Dan krijg je namelijk gratis bezoekers uit Google. 

Waar moet een blog aan voldoen?

Voordat je een blog schrijft moet je zeker weten dat mensen op zoek zijn naar dit onderwerp. Doe je dat niet en schrijf over onderwerpen die jij wel interessant vindt dan verspil je enorm veel tijd.

Als er geen zoekvolume opzit gaan mensen je blog niet ontdekken en dat is zonde. Daarnaast moet een blog altijd een probleem bevatten. 

De lezer heeft altijd een vraag of een probleem. Dit benoem je altijd kort in de inleiding. Vervolgens ga je in je blog uitwerken hoe de lezer zijn probleem kan oplossen.

Als resultaat geef je een conclusie en gebruik je een call to action zodat je lezer een volgende stap kan nemen. Het kopen van je product, het volgen van een gratis training of het inschrijven voor je maillijst.

Wil je dit allemaal even stap voor stap doornemen, lees dan dit stappenplan door voor het beginnen van een blog.

Een voorbeeld van een blogpost

Om je een beeld te geven van hoe een blogpost eruit ziet zal ik het even stap voor stap met je doornemen. 

Begin altijd met een goede titel en verwerk hier altijd je zoekwoorden in. Probeer altijd gebruik te maken van meerdere zoekwoorden. Dit noemen we ook wel long tail SEO.

Nu schrijf je een pakkende inleiding waar je kort het probleem of de frustratie beschrijft. Plaats dan een inhoudsopgave, dit is goed voor de interne SEO van je website en vind de lezer prettig om door je blog te scrollen. 

Nu werkt je de oplossing van het probleem verder uit in de volgende alinea’s. Plaats het zoekwoord vervolgens nog in een aantal tussenkopjes, dit noemen we ook wel de H2.

Als afsluiting van je blog verwerk je het antwoord op de vraag of de oplossing voor het probleem.

Gebruik een aantal afbeeldingen in je artikel om er een mooi geheel van te maken en plaats als laatste een call to action box.

Wat is de volgende stap? Een aankoop doen, een gratis cursus volgen, inschrijven voor je maillijst. Neem de lezer mee aan de hand.

Om je een beeld te geven zal ik je meer laten zien in het voorbeeld van de blogpost. 

Dit is een ander voorbeeld van een blogpost

Nu ben je natuurlijk op zoek naar een goed voorbeeld en natuurlijk heb je er al wat over gelezen. Maar nu is het tijd om het ook daadwerkelijk te zien en het goed te leren.

Omdat ik zelf altijd heel visueel ben ingesteld zal ik je door de volgende afbeeldingen laten zien hoe het er nu stap voor stap uitziet. Ben je er klaar voor? 

De titel

De titel is hier Vooruit werken aan je blog zodat er altijd wat nieuws online komt! Omdat ik affiliate links gebruikt staat er bij elke blog een korte beschrijving wat dit precies is en verwijs ik door naar mijn affiliate disclaimer. 

blogpost voorbeeld

De inhoudsopgave

Er zijn meerdere gratis plug-ins die je hiervoor kunt gebruiken. Het geeft de lezer een overzicht van je artikel en Google waardeert het ook enorm als je dit doet voor al je blogs.

In dit blog leer ik je hoe je wordpress plugins kan installeren.

blogpost voorbeeld

Zoekwoorden in je tussenkopjes

Het zoekwoord van dit artikel is vooruit werken, daarom gebruik ik het hier in mijn tussenkopje.

zoekwoord

Afbeeldingen

Alleen een lange lap tekst is niet voldoende. Lezers zijn tegenwoordig heel visueel ingesteld. Plaats dus altijd afbeeldingen bij je teksten.

Ik plaats altijd een pin afbeelding in mijn artikel omdat ik mijn lezers het zo makkelijk mogelijk wil maken om dit te delen op Pinterest. 

afbeelding voor blog

Als je de hele tekst hebt uitgewerkt is het tijd om je hele verhaal af te sluiten. Geef altijd antwoord op de vraag waarmee je begint of los het probleem op van de lezer. 

De call to action

Dit is super belangrijk. Je moet er namelijk altijd over nadenken wat nu het doel is van je blog. Help je lezer om de volgende stap te nemen. De makkelijkste manier om dit te doen is door een call to action te plaatsen. 

call to action

Het stappenplan om je blog te schrijven

Als jij het prettig vindt om een voorbeeld te gebruiken voor je blogpost dan is het volgen van dit stappenplan een mooie manier om je eerste blog te schrijven.

Bloggen is een geweldige manier om je verhaal te delen met de wereld, je publiek te vinden en een passief inkomen te genereren voor jezelf.

Als je dit stappenplan volgt zorg je voor een logisch verhaal van al je blogs en zal je zien dat je met veel plezier aan je blog blijft werken. 

Krijg continu klanten met je blog!

Door mijn eigen blog ervaring heb ik een strategie ontdekt waardoor ik zonder moeilijk gedoe klanten krijg via mijn blog.

Om je te helpen dit ook te doen heb ik de training blog like a boss gemaakt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten