werken aan je onilne zichtbaarheid

Bloggen voor bedrijven: Hoe zorg je voor een goedlopend blog?

Bloggen voor bedrijven

Bloggen voor bedrijven is de beste manier om van je website een levendig geheel te maken. Een plek waar je waardevolle en informatieve berichten deelt met je ideale klanten.

Door je blogs geef je lezers zoveel mogelijk kennis en tips mee over belangrijke onderwerpen van je branche. Doordat je zoveel kennis deelt kom je over als een expert in je vakgebied, je bouwt aan je merknaam en zorgt voor een makkelijke manier om meer bezoekers naar je website te krijgen.

Wat is bloggen

Bloggen is een goedkope marketingsmethode die je in kan zetten. Met een blog schrijf je teksten over een bepaald onderwerp waar je veel van af weet.

Deze teksten plaats je op je eigen website. Doordat je wekelijks een blog schrijft laat je zien dat je verstand hebt van je vak. Doordat je dit consequent blijft door kom je zeer betrouwbaar over op je lezers.

De kracht van een blog is ontzettend groot. Vooral omdat mensen tegenwoordig liever een blog lezen dan reclame zien. Een blog is een stukje kennis waardoor de lezer op een laagdrempelige manier kennis maakt met je bedrijf. Naast bloggen wordt vloggen (het maken van video’s) ook steeds populairder. Veel bedrijven gebruiken het bloggen en vloggen in combinatie met elkaar.

bloggen voor bedrijven

Waarom wil je als bedrijf gaan bloggen

Google en je bezoekers zijn enorm blij met blogs. Doordat je wekelijks een blog schrijft zorg je ervoor dat er altijd wat nieuws verschijnt op je webiste. Daar hecht Google veel waarde aan.

Je lezers waarderen een blog als je hiermee antwoord geeft op een vraag of een probleem oplost. Daarnaast is het voor bedrijven heel belangrijk om gevonden te worden in de zoekmachines. Bloggen voor bedrijven is interessant omdat je hierdoor kennis deelt en laat zien dat je betrouwbaar bent als bedrijf.

Doordat je blogs schrijft met de juiste zoekwoorden gaan je klanten je ontdekken via de zoekmachines. Dit is een laagdrempelige en gratis manier om met nieuwe klanten in contact te komen. Een blog werkt voor de lange termijn, blogs blijven op je website  staan en werken nog jaren voor je.

Door wekelijks nieuwe blogs te schrijven laat je Google zien dat je waardevolle informatie deelt. Doordat je steeds weer nieuwe informatie schrijft over hetzelfde onderwerp laat je zien dat je echt veel verstand van hebt. 

Hierdoor zal je steeds hoger eindigen in de organische(gratis) zoekresultaten van Google.  Daarnaast kan je een blog eenvoudig delen op sociale media. Hierdoor maken je lezers weer reclame voor je.

Blogonderwerpen voor bedrijven

Als je de keuze maakt om elke week een blog te schrijven is het goed om een planning te maken. Als je er even voor gaat zitten en de kalender erbij pakt bedenk je misschien al een aantal onderwerpen waar je over kan bloggen. Heb je nu nog geen idee waar je over kan schrijven maak dan eens gebruik
van de volgende blog onderwerpen.

Los een probleem op

Door hier even over na te denken kom je er al snel achter dat je als bedrijf problemen oplost. Dit kan heel groot of juist heel klein zijn.

Help je ouders om eindelijk weer door te slapen of help je mannen om een meubel in elkaar te zetten? Beschrijf in je blog hoe je dit product gebruikt en laat het zien met een video of foto’s.

Een groot voordeel van video’s en afbeeldingen is dat het de tekst onderbreekt. Niet iedereen is een lezer. Het is daarom belangrijk om lange teksten te onderbreken met voldoende visuele afbeeldingen. Het werkt goed als deze afbeeldingen en de tekst met elkaar overeenkomen.

bloggen voor bedrijven

  De juiste zoekwoorden

Door een aantal tools kan je een uitgebreid zoekwoordonderzoek doen. Dit is belangrijk omdat je dan blogs schrijft over de onderwerpen waar je lezers naar op zoek zijn.

Dat zijn de onderwerpen waar ze tegenaan lopen, hier hebben ze je hulp bij nodig. Lees hier een van mijn andere blogs en maak gebruik van deze gratis zoekwoord programma’s.

Maak gebruik van Google trends

Door in Google trends te kijken welke woorden er op dit moment worden gezocht kom je er al snel achter of er een actuele ontwikkelingen zijn waar je op in moet spelen. Bijvoorbeeld een nieuwe smartphone of een verkeerde update van mobiele telefoons.

Gebruik Buzzsumo als inspiratiebron

Maak gebruik van buzzsomo om te onderzoeken welke blogs veel worden gedeeld op sociale media. Dit doe je eenvoudig door een zoekterm in te vullen, dan bekijk je welke blogs er al populair zijn.

Beantwoord de vragen van je klanten

Als je klanten regelmatig dezelfde vragen stellen is het heel makkelijk om hier een blog over te schrijven. Dan geef je in je blog antwoord op deze vragen en hiermee help jij je klanten weer verder.

bloggen voor je bedrijf

Conversies verhogen door je blog

Misschien heb je nog geen idee hoe je nu je producten kan promoten in een blog. Daarvoor zijn verschillende manieren te gebruiken. Het draait bij bloggen natuurlijk in eerste instantie altijd om het geven van waarde. Het moet relevant zijn voor de lezer en voor Google. Dat is het belangrijkste, verlies dat nooit uit het oog.

Daarnaast is het goed om stil te staan bij producten die passen bij je blog onderwerpen. Schrijf je een blog over baby’s die niet slapen en verkoop je hier een oplossing voor dan kan je dit prima terugbrengen in je blog. Denk altijd logisch na over wat voor producten je promoot omdat het wel relevant moet zijn voor je lezer en moet aansluiten bij het onderwerp waar je over blogt.

Bloggen is voor bedrijven de ideale manier om zichtbaar te worden. Hierdoor kan je laten zien dat je verstand hebt van je vak en werk je ook meteen aan je naamsbekendheid. Dit doe je allemaal op een leuke en laagdrempelige manier.  Ben je geen schrijver maar wil je wel gebruik maken van de vele voordelen van een blog? Dan help ik je graag verder om de blogs voor je bedrijf te schrijven.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *