schrijftips om goede blogs te schrijven

Creatieve manieren om je blog te personaliseren

Als er een manier van marketing is waar ik echt gek op ben dan is het bloggen. 
Deze manier van communiceren met je doelgroep is laagdrempelig terwijl je veel potentiele klanten bereikt, jezelf laat zien en duidelijk maakt waar jij de expert in bent. Daarnaast bouw je aan je bedrijf omdat je lezers overtuigd zich in te schrijven voor je maillijst. 

Hoe personaliseer je nu je blogs?

Zorg voor een stukje herkenning in je blogs. Dit kan je manier van schrijven zijn 
of de vormgeving van je blogs. Toen ik begon met bloggen dacht ik dat het niet nodig was om iets over mezelf te vertellen. Mijn tips en kennis delen vond ik wel genoeg. 

Maar al snel begreep ik dat dit niet logisch was. Mensen kopen van mensen, je potentiele klanten moeten je een beetje leren kennen voordat ze klant bij je worden. Heb je een kort en grappig verhaal, deel het dan in je blog.

bloggen en toch een stukje persoonlijkheid delen Annemie Bleeker

Unieke branding

Zorg voor herkenning door je manier van schrijven en de vormgeving van je website. Kies je voor een opvallend lettertype of een bepaalde kleur breng dit dan ook terug in de berichten die je deelt op sociale media. Dit is een unieke vorm van branding. 

Maak je naast je geschreven blogs ook video’s, deel deze dan in je blogs. 
Door dit terug te laten komen in elk blog zorg je voor een stukje herkenning voor je lezers. Daarnaast is niet iedereen een lezer, sommige bezoekers vinden het prettiger om een video te bekijken.

 

Snel je volgende blog schrijven

Misschien vind je het wel prettig om je blogs steeds op dezelfde manier vorm te geven. Dit maakt het makkelijker voor jezelf om te bloggen en zorgt ook nog eens voor herkenning bij je doelgroep. Breng in elke blog een aantal elementen terug, voldoende tekst, persoonlijke verhalen en voldoende visuele content. Download de blogplanner om zelf aan de slag te gaan. 

Blijf dezelfde stijl aanhouden

Misschien denk je dat je doelgroep dit maar saai vind. Niets is minder waar. 
Je doelgroep vind het alleen maar prettig als je steeds op dezelfde manier je berichten deelt. Dit zorgt voor een stukje herkenning en daardoor weten je lezers precies wat ze van je kunnen verwachten.

Bloggen hoeft dus niet heel zakelijk of onpersoonlijk te zijn. Het is juist goed  om er op een creatieve manier een stukje persoonlijkheid in terug te brengen. Heb je zin om aan de slag te gaan maar wil je dat ik met je meedenk? Bekijk dan eens mijn diensten zodat we van je blog je online marketingstool maken. 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *