B2c blog, martketing ten top

Hoe schrijf je een B2C blog waardoor je meer bezoekers krijgt

Meer bezoekers door je b2c blog

Je hebt het vast wel eens gelezen.

Een blog even spannend als het verhaal van de saaiste leraar van de middelbare school.

De kans is dan ook groot dat je deze tekst niet helemaal hebt gelezen.

Laten we eerlijk zijn, je tijd is kostbaar. Die ga je niet verspillen aan het lezen van een tekst die niet boeiend en interessant is.

Je doelgroep denkt hier hetzelfde over. Schrijf dus geen saaie, langdradige teksten die je concurrenten ook schrijven.

Tenminste als je wilt doorgroeien met je bedrijf dan moet je hier mee stoppen.

Verbeter je blogteksten als je ervoor wilt zorgen dat je lezers ooit je toekomstige klanten gaan worden.

 

Massaal verkeer

Gebruik SEO op de juiste manier

Wil je ervoor zorgen dat je B2C blogs gevonden worden door de zoekmachines?

Maak dan gebruik van de juiste zoekwoorden in je tekst. Sta er eens bij stil wat je doelgroep intypt in google. Waar zoeken ze op voordat ze je gaan vinden.

Tegen wat voor problemen lopen ze aan en waar hebben ze hulp bij nodig?
Hoe kan jij je doelgroep helpen om hun problemen op te lossen?
Als je een antwoord hebt gevonden op deze vragen dan kan je genoeg onderwerpen verzinnen om blogs over te schrijven.

Schrijf altijd een stuk wat je lezers interessant vinden en waar ze echt wat aan hebben.

Google gebruiken

Stel je voor dat je er maar niet uitkomt wat je gaat posten op facebook.
Dan ga je naar Google en typ je dit in de zoekmachine. Vervolgens komen er resultaten en klik je op de nummer 1 van het rijtje.

B2c blog, nummer 1 op google

Je leest de verschillende artikelen en vind het heel waardevol. Misschien heb je op een later moment nog een andere vraag en komt dezelfde website weer bovenaan in de zoekmachine. Je blijft dus terugkeren naar dezelfde website.

De kans is dan heel groot dat als je onderstaande reclame ziet je hier dan gebruik van maakt.
Deze website heeft je namelijk al goed geholpen en komt daarom betrouwbaar over.
Dus via de blogs van lincelot kan je dan gebruik maken van deze traingingen.

bc2 blog marketing

Bron: Lincelot

Stop met het schrijven van nieuwsberichten

Schrijf geen nieuwsberichten meer over de laatste ontwikkelingen van je bedrijf als je doelgroep dit niet interessant vindt. Het is informatie die je zeker met je werknemers moet delen maar deel het niet met je doelgroep als deze hier niet mee geholpen wordt.

Als de teksten hier niet voor zorgen deel het dan niet. Anders sla je de plank volledig mis.

Vraag om het email adres van je lezers

Het is een van de meest gebruikte manieren van marketing.
E mail marketing werkt zelf beter dan facebook en twitter.

Mensen geven niet zomaar hun email adres weg als ze hiervoor niet iets waardevols terug krijgen. Denk er dan ook eens over na om een afbeelding te delen in je teksten. Hierdoor is het in een blik duidelijk wat mensen kunnen verwachten als ze zich inschrijven. Misschien is dit een gratis e book, of een cheatsheet.

b2c blog, Tanya aliza

Een van de ondernemers die dit voor elke blogpost doet is Tanya Aliza, elke week schrijft ze een nieuwe blogpost, deelt ze een nieuwe video op YouTube en ontwikkeld ze ook nog een gratis tool.

Als je dit verbindt met je B2c blogteksten dan zal je mail lijst gigantisch groeien.
Geef waarde aan je lezers en je krijgt resultaten.

 

Wil je nu waardevolle B2C blogs schrijven en je ideale doelgroep bereiken? Maar heb je geen tijd om dit zelf te doen, neem dan contact met mij op.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *